Ungdomshuset Walker

Ungdomshuset Walker er for unge i Middelfart Kommune, der har afsluttet 9. klasse til og med 25 år. For at komme på Walker, skal du altså være færdig med 9. klasse eller være fyldt 16 år.

Walker er brugerstyret og drives af de unge selv med hjælp fra Ungdomsskolen.

Ungdomshuset Walker består af:

Musikhuset Walker (øvelokaler)

Værksted

Koncertsal

Café

Udendørs scene

Make it – et Innovationsmiljø

Musikhuset Walker

Der er etableret 10 øvelokaler, og vi har plads til 15 – 20 unge bands. Vi har dagligt fra 25 og op til 50 brugere af øvelokalerne.

Musikhuset Walker (øvelokalerne) har åbent 24 timer i døgnet og er til fri afbenyttelse for dets brugere.

Det ideelle sted at opholde sig som musiker, hvad enten man er nybegynder eller rutineret.

Medlemskab af Musikhuset Walker koster kr. 200,-/mdr. pr. person i bandet.

For at kunne komme ind som lejer, skal man have afsluttet 9. klasse og være under 26 år.

Koncerter

Vores koncertsal indeholder professionelt lys- og lydudstyr. En del af koncerterne i salen arrangeres og gennemføres af de unge selv, dog med faste ungdomsskolemedarbejdere til alle større arrangementer.

Der er ligeledes koncerter for det ældre publikum. Bl.a. arrangerer Walkers støtteforening ca. 8 koncerter årligt, hvor der samles penge ind til de unge.

Walker har bl.a. haft besøg af bands som Go Go Berlin, Emil Stabil, Fool, Johnny deluxe, Klumben og Raske Penge, Humørekspressen, Phlake, Hjalmer, Nikoline, Anika Aakjær.

Der er plads til 280 mennesker i salen.

Café Lydpotten

Ungdomshusets hjerte, hvor unge mødes og hygger, snakker og hænger ud. Lydpotten har åben hver torsdag samt fredag eller lørdag. Den er lavet, indrettet og drevet af de unge selv.

Make it

Make It er et sted med fokus på iværksætteri og projektmageri for unge. Det administreres, drives og bruges af unge med en interesse for innovation og med lyst og ambitioner om at skabe noget. I Make Its lokaler har man mulighed for at møde andre unge med samme drive og endda få sparring fra etablerede iværksættere.

Ungdomshuset Walker har til huse på adressen:

Falstersvej 11, 5500 Middelfart

Kontakt de unge direkte over Messenger (@UngdomshusetWalker)

eller kontakt ungdomsskoleleder Anders Bo Thorsted:

Anders.BoThorsted@middelfart.dk

Tlf. direkte 8888 5693

Støtteforeningen for Ungdomshuset Walker

Ungdomshuset Walker har en særdeles aktiv støtteforening.

Foreningens formål er at støtte og udvikle Ungdomshuset Walker. Det sker ved at støtte aktiviteter på Ungdomshuset Walker økonomisk og at skabe PR om Ungdomshuset Walker.

Støtteforeningen samler bl.a. penge ind til de unge på Walker gennem ca. 8 ”voksen”-koncerter årligt. Koncerterne er åbne for voksne og plejer at være lidt af et tilløbstykke.

Kontakt til støtteforeningen:

Formand: Dorthe Søgaard Grøndahl

d.komposten@hotmail.com

Tlf. 24634957

eller kontakt ungdomsskoleleder Anders Bo Thorsted.

Senest opdateret 15.01.2024 09:57 af LKH

Apricore logo